ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ ΓΕΜΙΣΤΑ ΣΤΗ ΓΑΣΤΡΑ!


Η περίοδος της σαρακοστής έχει ξεκινήσει... μπορεί σύμφωνα με τη θρησκευτική μας παράδοση, να απέχουμε από προϊόντα ζωικής προέλευσης και τα παράγωγά τους, μέχρι την Κυριακή του Πάσχα, όπου σουβλίζεται ο οβελίας, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν μπορούμε να απολαύσουμε νόστιμα πιάτα, από ένα πλήθος τροφών, πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά. Λαχταριστά θαλασσινά, λαδερά, όσπρια, λαχανικά και δημητριακά κτλ, όπου με την κατάλληλη συνταγή μπορούν να συνθέσουν μία γαστριμαργική απόλαυση και γιατί όχι και ένα gourmet πιάτο! 
Για ένα τέτοιο πιάτο, θα μιλήσω σήμερα. Η συνταγή που θα μοιραστώ μαζί σου, είναι νόστιμη και πολύ εύκολη. Τη δοκίμασα πρώτη φορά και μπορώ να πω ότι την παρασκεύασα με βοηθό, τη φαντασία μου! Φρέσκα καλαμάρια, γεμιστά με ρύζι και μυρωδικά, στη γάστρα. Ένα πιάτο που προτείνεται άνετα για την περίοδο της νηστείας κι όχι μόνο! Πάμε να δούμε τι θα χρειαστείς:

Υλικά
4 μεγάλα (φρέσκα) καλαμάρια
1 μεγάλο κρεμμύδι ξερό
3-4 κρεμμύδια χλωρά
ψιλοκομμένο μαϊντανό & άνιθο 
1-2 σκελίδες σκόρδο
1 συσκευασία Pumaro ψιλοκομμένο
ελαιόλαδο
αλατοπίπερο
λίγο νεράκι
1/2 ποτήρι κρασιού λευκό κρασάκι (προαιρετικά)

Εκτέλεση
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Πλένουμε και καθαρίζουμε καλά τα καλαμάρια, αφαιρούμε τα πλοκάμια και τα πτερύγια τους.
Σοτάρουμε το ξερό κρεμμύδι, το σκόρδο και τα ψιλοκομμένα πλοκάμια, πτερύγια. 
Σβήνουμε με το κρασί (ταιριάζει και το ούζο) και αφήνουμε να εξατμιστεί το αλκοόλ.
Ρίχνουμε το ρύζι μας (εγώ έβαλα 1/2 σακουλάκι ρύζι Agrino για σπυρωτό πιλάφι) και ανακατεύουμε.
Προσθέτουμε το pumaro και το νερό και αφήνουμε να πάρουν μια δυο βράσεις.
Αλατοπιπερώνουμε ανάλογα με τις προτιμήσεις μας και πριν αποσύρουμε από τη φωτιά, προσθέτουμε τα ψιλοκομμένα μυρωδικά μας και το φρέσκο κρεμμύδι.
Αφήνουμε το μείγμα να κρυώσει λίγο πριν γεμίσουμε τα καλαμάρια μας.
Γεμίζουμε τα καλαμάρια και κλείνουμε το στόμιο τους με οδοντογλυφίδες.
Στο ίδιο σκεύος που φτιάξαμε τη σύβραση, ρίχνουμε έξτρα χυμό ντομάτας, ελαιόλαδο λάδι, αλάτι φρέσκο τριμμένο πιπέρι και ανακατεύουμε καλά. Μ'αυτή τη σάλτσα περιχύνουμε τα καλαμάρια, που έχουμε τοποθετήσει μέσα σε γάστρα.
Ψήνουμε στους 200 βαθμούς για μια ώρα περίπου, αναλόγως το φούρνο.

Καλή επιτυχία!






CONVERSATION

8 Comments:

  1. και μόνο από τις φωτο, φαίνεται πόσο λαχταριστά είναι!
    έχω φτιάξει γεμιστά καλαμάρια, θα δοκιμασουμε και την δική σου συνταγή και είμαι σίγουρη ότι θα μάς αρέσει.

    σε ευχαριστούμε πολύ, Μαρία μου!

    καλη Σαρακοστή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλή Σαρακοστή, Μαράκι! Ακριβώς έτσι κάνουμε τα γεμιστά καλαμάρια κι εμείς, αλλά συνήθως στην κατσαρόλα για να μη στεγνώσουν. Θα δοκιμάσουμε όμως και στη γάστρα μια και το προτείνεις. Προσθέτουμε και τριμμένο κόλιανδρο, που πάει πολύ με θαλασσινά (και ψάρια). Μάλιστα για αύριο έχουμε προγραμματίσει να κάνουμε αυτό το φαγητό και σχεδιάζω να ετοιμάσω σχετική ανάρτηση. Φιλιά!
    Μαρία Υφαντοπούλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. αγαπημενο νηστισιμο φαγακι που μας αρεσει πολυ!!! Σουπερ λαχταριστο το εκανες Μαρακι!! πολα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου ρχεται να βουτήξω. Αγαπώ αυτό το πιάτο αλλά δεν το έχω κάνει ποτέ. Μήπως ήρθε η ώρα;;;; Κάλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πρόσφατα μου είπανε μία συνταγή με καλαμάρια γεμιστά χωρίς ρύζι και στη σχάρα φτιαγμένο. Αν και δε το έχω δοκιμάσει δείχνουν λαχταριστά και πρέπει να είναι νόστιμα με τη ντομάτα!! Μου άνοιξες την όρεξη.. :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρία μου δείχνει τόσο λαχταριστή η συνταγή σου που θα τη φτιάξω οπωσδήποτε! Καλή εβδομάδα! Φιλιάαααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είχα κάνει κάποτε αλλά στο φούρνο! Νομίζω ότι στη γάστρα θα γίνονται λουκούμι οπότε θα τα δοκιμάσω και είμαι σίγουρη ότι θα ξετρελαθούμε! Ευχαριστούμε πολύ Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στη γάστρα δεν έχω δοκιμάσει ποτέ.Επειδή θέλει και κάποια προετοιμασία μπαίνει στη λίστα για το Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Back
to top